Sabtu, 16 Januari 2010

chegite dari yong Asma



Monday, January 4, 2010

Selamat Tahun Baru 2010...

Assalamualaikum org Parit....apa habo....
Teman sihat alhamdulillah.....tetapi akhir-akhir ni teman agak sibuk macam-macam sibuknya....orang kawin, anak saudara 2 orang kawin, sibuknya hari-hari......dan dah lama tak balik Parit.....akhir balik..... raya puasa dulu je.....rengunya..... Allah saja yang tahu.....sekarang dah tahun baru......
kata org Parit......
Like birds, let us..... leave behind what we don’t need to carry….....GRUDGES, SADNESS, PAIN, FEAR and REGRETS…… May this New Year bring many opportunities to you..... to explore every joy of life and may your resolutions for the days ahead stay firm.... turning all your dreams into reality and all your efforts into great ...achievements….Life is beautiful…… Enjoy it….. HAPPY NEW YEAR ~ 2010.

Monday, December 21, 2009

Bisnes Tuala....

Assalamualaikum org Parit....
Hari ini teman nak cete sikit tentang perkembangan teman....kini teman mengusaha bisnes tuala....100% cotton dari Pakistan . Buat masa ini teman menjual Disney Collection.....kalo kome semua nak tengok ....add ~ facebook ZAZ Collections....dan tengok designnya.....ada 2 saiz yang kecik 20 inci X 40 inci dan yang beso 27 inci X 54 inci...harga yang dipamerkan adalah termasuk kos penghantaran....

Monday, November 30, 2009

Salam Aidil Adha....

Assalamualaikum org Parit, apa habo?Lama teman tak nulih....sebuk sikit....
Hari sabtu 21 November teman dengan tunang teman dan 3 orang cucu teman telah pergi ke KT dimana anak teman Mohd Onn menjalani pembedahan tulang belakang pada ari ahad 22 hb, kerana tulng belakangnya menindih urat belakangnya.
Aduh.... 5 hari 4 malam keme di sana 24 jam ujan. Semua dilakukan dalam ujan. Alhamdulililah dia selamat dibedah dan kini semakin pulih. Keme balik pada 25 hb. Jadi Hari Raya Haji ari tu keme tak balik kampung.....bukan apa tak larat kerana keletihan......dan ini rasanya kali pertama keme beraya di KL.
Tapi teman tahu semua yang terjadi ada hikmahnya....deme yang balik kampung semuanya terperangkap dalam jam yang sangat teruk.....anak teman Din balik ChangLun....on the way balik ...bertolak pukul 12 tghari sampa KL pukul 9.30 malam. Apa pun Salam Aidil Adha kepada semua org Parit.....

Monday, November 9, 2009

Rengu rasa lama tak balik kampung...

Ape habo org Parit...lame teman tak nulih dan lame juge teman tak balik kampung.......sejak raye ari tu........kata deme ada doyan tapi dusun teman tak ade buah doyan.....
Akhir-akhir ini ....teman agak sibuk sikit dengan facebook...baguh juge facebook ni sebab free...kalo sms? kena bayo...sekarang ape yang boleh dijimat kite jimatkan...
Lama tak balik rengu rasenye teman...asyik teringat je kat kampung...tengok le cuti sekolah yang panjang nanti teman akan balik juge nak nyengok kenkawan lame......maklum masing-masing bila jumpe je...soalan cepu emasnye?....berape org cucu?....

Monday, September 28, 2009

syawal...syawal....

Assalamualaikum org Parit…… ape habo?....
Lame teman tak nulih di blog ini. Ahamdulillah Ramadhan telah pun berlalu, semoga semua amalan kita diberkati Allah dan berdoa le moge kite akan berjumpe lagi di Ramadhan akan datang. Syawal kali ini teman lame di kampung….. 6 hari…biasanye cume 3 hari aje. Jadi sempat le teman berjumpa dengan semue mak-mak sedare teman.

Hari raye ke 3 teman ngikut tunang teman ke majlis perjumpaan bekas morid dan cikgu dema yang ngajo dema tahun 1970 di SMPM dan tahun 1972 di SM Iskandar Shah. Perjumpaannye berjalan lanco.
Nampak beno dah tuanye cikgu-cikgunye sebab anak moridnye pun dah rama yang dah ade cucu. Dan cikgu-cikgunye semuanye dah pencen. Ade yang dah bertongkat dan ade yang sakit-sakit. Ramai juga morid dan cikgu yang dan meningga
…..

Sunday, August 30, 2009

0 ulasan:

Catat Ulasan

Muke Buku TOP

Tamu Tetap YOP

Mike yang bertandang mulai 27 Jan

Sponser & Klik Iklan

Apa Kata Mike

Bertandang Umah TOP

Blog Teman-Teman

Lagu Kite


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com