Isnin, 18 Januari 2010

BELAJAR LOGHAT PERAK




Siri loghat ini akan berganti-ganti. Harap maklum..!!

RABA = Getah Pemadam ( dari perkataan inggeris 'rubber')
"Manei ke raba yang aku beli tadi ni.. ishh tadi adei je sini"

GOSTAN= Patah Balik
"Ace gostan belakang sikit.. atei jauh benor ler pon lajok nye"

KONA= ( Dari perkataan inggeris 'corner') belok.
"Kamu ni aku suruh masuk kona pon salah.. bukan kona kiri.. kona kanan lah..!!".

DEGHEIBA = Drebar
"ish ish.. ace mika nengok degheiba tu.. bapokla ensem nye diye..terpikat pulok teman ke diye ghaseinyer"

MIKA = Awak/Engkau
"Mika dah makan ke belom? kalo belom.. moh ler sekali."

Brochat/Bocat = Ikan Haruan
Sedap betoi kalo dapat makan ikan brochat.bocat goreng ni..

Kokak = Gigit
Ngapei kamu main kokak2 telingei aku .. temen la kamu ni.. tak aci la

Cikei = Kedekut
Kome ni bapokla cikei bebenor.. nak belanje teman pun susah bebenor

Libang- Libu= Panas/Hangat Pijar
Libang- libu rasenye badan teman ni dengan cuaca sekarang yang tak menentu ni

Teghoyak = Nangis
Asyik teghoyak je perempuan tu lepas kematian suaminyei.



Disusun Oleh:

Aku IDA

2 ulasan:

Aku-Ida berkata...

ngapei ler gambo ni..mcm takmandang gambo lain.. wakakaka

14 Februari 2010 4:39 PTG
arilimpian berkata...

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA RAKAN2...FOLLOW EH....

31 Julai 2012 6:31 PTG

Catat Ulasan

Muke Buku TOP

Tamu Tetap YOP

Mike yang bertandang mulai 27 Jan

Sponser & Klik Iklan

Apa Kata Mike

Bertandang Umah TOP

Blog Teman-Teman

Lagu Kite


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com